fények az esőben

november 23, 2010 § Hozzászólás

Tegnap hazafelé autóztam. Szakadt az eső és sötét is volt már. Eleinte utáltam, hogy alig látom a sávokat és az autókat, mert a lámpák fényei szétszóródnak az vízcseppeken. Aztán egyszercsak elengedtem ezt a morgolódást és hagytam a dolgokat úgy lenni, ahogy vannak. Ekkor valami történhetett, mert a világ körülöttem izgalmas, mozgó festménnyé változott. Már nem bántam, hogy a szélvédőmön dobol az eső és alig látok tőle, mert mindenhol fények táncoltak az autóban szóló zene ütemére. Körém kúsztak és nevetősre csiklandoztak. Mindenhol ott volt a fény, ahová csak néztem. Hazaérve a garázs előtt állt a víz és továbbra is sűrű cseppekben esett az eső. Csípőből odamorogtam valamit, de aztán észrevettem, hogy a fényszóró bevilágítja ezt a nagy tócsát és a falakon tükröződve, körben vidám fényjáték veszi kezdetét… gyönyörű volt. Mintha valaki direkt odavetítette volna. Azt hiszem, én voltam..

Később Herceget kísértem el a szokásos esti sétájára. Gumicsizmát húztam és kapucnis, vízálló kabátba bújtam. Amint kikapcsoltam a gondolataimat, a fények újra ott ugrabugráltak körülöttem. Csupasz faágakon ülő vízcseppekben táncoltak és a hold ragyogó udvarát idézték, ahogy egy lámpást körülöleltek. Bearanyozták az utcák csillogó feketeségét. Mintha álomban lépkedtem volna, ahogy egy tócsába gázoltam és rugdostam a vizet, pont úgy mint a gyermekek. Lépteim csobbanását hallgatva, gondolkozni kezdtem, hogy mit is csinálok én most? Talán éppen meghibbanok? Vagy ez valami más? Valami ismerős…

Csak játszom.

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading fények az esőben at panniművek.

Meta

