egy délután a gyerekekkel

november 27, 2010 § 2 hozzászólás

Plázában vagyunk, azon belül is az egyik nagy ruházati üzlet közepén. Apró, gyors léptek hallatszanak, az egyik vállfasor megmozdul, majd a másik is, mintha szellemek járnának köztük. Nem látunk semmit, csak kacagást hallunk, majd egy vidám sikkantást. – Te látod őket? – kérdezem a barátnőmet, Zsófit. – Itt a Kata! – mutat az éppen felbukkanó, futástól ziháló lányomra, aki hirtelen ámulva megáll a bizsus állvány előtt. Egy pillanatra fogjul ejtik őt a színes gyöngyök és az ezüstös láncok csillogó játéka, majd nevetve tovább fut kis barátja, Matyi elől. Majd újra szem elől tévesztjük őket.

– Nekem olyan érzésem van ilyenkor, mintha csak a mi gyerekeink viselkednének így. – mondja Zsófi és valóban, egyetlen szaladgáló vagy kurjongató gyerekkel sem találkoztunk az ottlétünk során, a sajátjainkon kívül. Ők ketten viszont kurjongattak, kiabáltak, szaladgáltak, ugráltak. Tették, amit a gyerekek szoktak. Mi pedig csak annyira fogtuk vissza őket, amennyire nem szégyeltük engedni. Nem szégyeltük. Látszólag mindenki más “normálisan” viselkedett, felnőtt és gyerek egyaránt. Rajtunk kívül, mert amit a mosdóban előadtunk a két gyerekkel az maga volt a katasztrófa, mi mégis dőltünk a nevetéstől. Azt hiszem, régen nevettem át így egy délutánt.

Figyeltem ezt a két szerelmes gyereket és ámultam azon, mennyire szabadok! Gyönyörködtem a szabadságukban, gyönyörködtem a létezésükben, a játékukban. Mindenben benne vannak egészen és nem agyalnak rajta, nem elemezgetnek, nem aggódnak feleslegesen. Élnek.
Mennyit tanulhatnánk tőlük mi, felnőttek! De tanulnunk sem kell! Csak emlékezni! Emlékezni a belefeledkezés és a játék képességére…

Címke:

  • Judis szerint:

    Szia Tia! 🙂 Én is pont így érzek amikor boltban vagyunk. Csak az én gyerekeim kergetőznek a ruhák között, bujnak be közéjük és kukucskálnak ki hogy megtaláljuk-e őket 🙂

    Nagyon tetszik ahogy és amit írsz! Maradok továbbra is olvasód, köszönöm a gondolatokat.

    Judis

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading egy délután a gyerekekkel at panniművek.

Meta

