és tánc!

december 10, 2010 § 1 hozzászólás

Két hónapnyi kényszerszünet után ma újra táncoltam.
A NIA tánc is egy út, amely befelé vezet. Késésben voltam, így aztán mire a táncterembe értem, már mindenki a helyén állt és Enikőt, a tánctanárunkat hallgatta. Amint beléptem az ajtón, rögtön felém fordult és nekem szegezte a kérdést: – Milyen lovat választanál önmagad kifejezésére? Milyen paci testesítene meg Téged? Az első gondolatot mondd, ami eszedbe jut. – Egy musztáng. – feleltem és a válasz még engem is elgondolkoztatott. – Az igen, jó ízlésed van! – mondták a lányok nevetve, de én komolyan vettem a játékot. Hiszen a musztáng vadló. Szabadon vágtázik a pusztákon. Amióta az eszemet tudom, mindig a szabadságra törekedtem. Ha karámba zárnak, rögtön ki akarok törni…
A bennem élő musztángra gondolva helyet kerestem magamnak a hátsó sorokban, mivel ilyen hosszú kihagyás után nem voltam biztos benne, hogy elől szeretnék állni. Szűkös volt a hely, sokan álltak hátul. Valamiért nem szeretnek előre állni az emberek. Félnek, hogy elrontják a lépéseket és azt gondolják a hátsó sorban talán kevésbé látszik. Nem hisznek magukban. Előre azok állnak, akiknek van bátorságuk felvállalni a hibás lépéseket is. Az első sorok egyikében volt még egy hely, közvetlenül Enikő mögött, ráadásul egész tágasnak tűnt.
“Az a Te helyed!” – súgta egy hang belül, és átálltam oda. Nem bántam meg. Kifulladás nélkül és örömmel tudtam végig táncolni az órát. Ugyanolyan könnyedén hangolódtam rá a mozdulatokra, mint két hónappal ezelőtt. Felszabadító volt! Újra megnyílt előttem a másik dimenzió, melybe minden táncórán átkerülök. Vadásztam a dzsungelben, aztán óriás madárként repültem, harcosként törtem előre, majd meghajoltam az istenség előtt és feloldódtam a forgásban. Táncoltam és játszottam. Éreztem, hogy mozdulatról mozdulatra közelebb kerülök a valódi lényemhez. Ereje átjárta a testem és ahogy együtt táncoltunk a lányokkal, azt éreztem, hogy nagyon erősek vagyunk! Micsoda erők, micsoda energiák keltek ott életre! A táncterem tükrös ridegségén túl, a mozogni vágyó testeken túl a létezés végtelen egyedisége nyilvánult meg és ezt bárki láthatja, akinek van hozzá szeme. Jó volt érezni újra az Erőt. Hálával és bizalommal töltött el.
Az óra végén Enikő azt kérte, tegye fel a kezét az, aki érezte és átélte a csodát tánc közben. Boldogan emeltem magasra a kezem, de bizony volt, aki csak a fejét rázta. Nem baj, majd eljön a pillanat, amikor ő is belép ebbe a másik dimenzióba. Ez elkerülhetetlen.

Reklámok

Címke:

§ Egy hozzászólás ehhez: és tánc!

  • Szamóca szerint:

    Hová jársz táncolni? Sehol sem találtam NIA táncot a neten, pedig engem is érdekelne.
    Furcsa, hogy valaki nem éli át ezt a csodát tánc közben! Pedig táncolva könnyű ezt megélni, de megtapasztalható mindenféle mozgásnál, sportnál: túrázásban, futásban éppúgy, mint a jógában, vagy a táncban. Bár én leginkább kerékpározás közben szoktam ezt megérezni. Azt hiszem, ez az, amiért az ember annyira vágyik a mozgásra, főleg a szabadtéri sportokra.

    Egyébként nekem is hatalmas szabadságigényem van! Elfogadom a kritikát, de ha korlátoznak vmiben azt már nem bírom. Olyankor bezárkózom, magamba fordulok, míg újra nem repülhetek. Talán ezért szeretek annyira biciklizni: végtelennek tűnő utakon csak tekerni és tekerni a végtelenbe… Mekkora szabadság!…
    Ja, és én is mindig előre állok az oktató mellé: szerintem sokkal jobban követhető és emiatt élvezhetőbb így az óra. Hogy a többiek mit gondolnak mögöttem, ha bénázok, az már nem érdekel. Nem mások miatt mentem oda…

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading és tánc! at panniművek.

Meta

