cirque du soleil

december 12, 2010 § Hozzászólás

Péntek este egyszer csak a Sportarénában találtam magam
a Cirque de Soleil Saltimbanco előadásán. Titi lepett meg a jegyekkel.
Két sorral előttünk, közvetlenül a színpad mellett bukkantak fel a színes jelmezekbe öltözött bohócok és azt játszották, hogy nagyon jó kedvük van. Még egy kicsit morogtam belül, mert én meg épp azt játszottam, hogy nincs túl fényes kedvem, de aztán rájöttem, hogy az is csak döntés kérdése, hogy miként akarom a dolgokat látni. Így aztán hagytam a morgolódást a csudába és átadtam magam a játéknak. Hagytam, hogy a bohócok nevetése hasson rám és mind egyre többen és többen nevettünk együtt.

Csak lelkesedéssel tudok írni az előadásról, ami maga volt a Csoda! Megelevenedett mesevilág, színes kavalkád, gyönyörű dalokkal, lélegzetelállító mutatványokkal és hangos nevetéssel. Ezt nem lehet félszívvel játszani. Lehet, hogy az előadás előtt és után ezek a tehetséges előadóművészek is elmerülnek a hétköznapi bosszúságaikban, de akkor és ott egész lényükkel játszottak.
Nehéz lenne a sok elképesztő mutatvány közül kedvencet választani, de mégis volt egy, amelyik mélyebben érintett a többinél. Két akrobata lány lengett a trapézon fent a magasban, gyönyörű, élő zene kísérte őket. Mutatványuk lényege az volt, hogy csak a lábukkal kapaszkodtak egymásba, miközben a szédítő magasban csak az egyikük ült a trapézon. Gyönyörűek voltak a mozdulataik, a zene, a fények és az, ahogy a lehetetlennel dacoltak.
Szó szerint ámulatba ejtettek, szinte eggyé váltam a belőlük áradó szépséggel. A tarkómból bizsergető, örvénylő hullám áramolt lefelé a gerincembe, aztán valahol a lapockáim között kitágult, mintha a szárnyaimat próbálná kibontani a helyükről, hogy aztán messze röpítsenek a gyönyörön túlra, a rég elfeledett csodák világába. Több volt ez borzongásnál, több volt gyönyörködésnél. Eggyé váltam a gyönyörrel és a szépséggel. Extázis volt.
Vajon hányan borzongtak bele ilyen mélyen az előadás szépségeibe? Vajon milyen mély ez a gyönyör, meddig lehet fokozni? Ha láthatnám a kavargó energiákat, vajon mit láttam volna ott? Talán sok-sok, kisebb-nagyobb, csendesebb-harsányabb tüzijátékot, mely az emberek szívéből ível a mindenségbe…

Címke: , ,

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading cirque du soleil at panniművek.

Meta

