párbeszéd

április 15, 2011 § 1 hozzászólás

Az alábbi párbeszéd zajlott le köztem és egy barátnőm között. Bármelyikünk lehetne a kérdező és a választ adó is.

– Ami olyan fontos volt rég, az hogyan tud így megváltozni?

– Benned ugyanúgy fontos maradt, csak most más emberhez, más helyzethez kapcsolódik. Ha azt vesszük, hogy minden és mindenki Egy, akkor tulajdonképpen nem változott semmi, csak a formák. De a formák mulandóak, csak a lényegük örök, mely nincs térhez és időhöz kötve.

– Igaznak tűnik, de akkor a másik ember nem számít… csak az én világom?

– Ha minden Egy akkor, amit a másikkal teszel, azt magaddal teszed… Számít és mégsem számít, mert a te gondolataid, a te hozzáállásod határozza meg, hogy mit látsz a másikban. Mindenki önmagát látja a tükörben.

– Elgondolkodtató, amit mondasz… De ilyen alapon soha nem tudom meg, hogy ki a másik? Mi a valódi énje?

– Megtudod, ha megismered a saját valódi lényedet. A másik ember épp úgy nem azonos az egójával, ahogy Te sem vagy az. Az csak a forma, melyben megnyilvánulsz. Meg kell figyelned és meg kell ismerned az egódat, ahhoz, hogy mögé láthass.

– Ezek után felmerül a kérdés: ki vagyok én?

– Pontosan. Ez a legfontosabb kérdés. Ha megtalálod a választ, mindent tudni fogsz – mondják az okosok 🙂

– Te már tudod a választ?

– Csak sejtem, hogy mit kéne tudnom… bár voltak már pillanataim, amikor fellebbent a függöny, de még nem… még nem éltem meg önmagam teljességét. Miközben tudom, hogy valójában most is teljes vagyok és minden pillanatban lehetőségem volna ezt megélni. Az egész életutad lehetőséget ad erre.

– Nem tudom mi az, hogy teljesség. Csak azt, hogy kerek-e a világ vagy sem, jó nekem vagy épp nem… A lehetőség igaz, de sokat filózni ezen veszélyes, mert épp a lehetőség röppen el, nem?

– Ahogy mondod… Az életet nem kitalálni kell, hanem élni.

“Minél mélyebbre jutsz önmagadban, annál közelebb jutsz mások szívéhez. Ez a kettő ugyanaz, mert a te szíved és a másiké nem nagyon különbözik egymástól. Ha érted a saját lényedet, érted mindenki lényét.” (Osho)

§ Egy hozzászólás ehhez: párbeszéd

  • Vadliba szerint:

    Ha értem…ha!:)
    Mert érteni csak a megnyilvánulásokon keresztül vagyok képes. Ahogy cselekszem, ahogy reagálok, ahogy kérdezek, ahogy válaszolok…és a kör bezárult.:)

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading párbeszéd at panniművek.

Meta

