camino 4.nap

május 12, 2011 § 2 hozzászólás

Ez most ekezetek nelkuli bejegyzes lesz, mert Spanyolorszagbol irok. Jelen pillanatban Logronoban vagyok, a kiindulasi ponttol, Pamplonatol 95 km-re.
Minden nap mas. Az elso gyorsan eltelt, kellemes volt, este meditalos, a masodik nap szenvedtem, mint a kutya, mert annyira huzta a vallam a zsak, a harmadik nap nagyon jo volt, sok zarandokkal beszelgettem es meg magyarokkal is talalkoztam. A mai nap ismet eleg nyogosre sikerult.

Tegnap Estella utan az elso kaptaton eppen a puloverem gyomoszoltem a zsakomba, amikor elment mellettem egy holgy, akinek a zsakjan magyar zaszlo diszelgett. Rogton rakoszontem: – Jo reggelt!
Annyira megorultunk egymasnak, hogy majdnem eltevedtunk, ha nem kialtanak utanunk, hogy rossz iranyba megyunk.

A gyaloglas faraszto, napi 20-30 km kozotti tavokat megyek. A zsakom kb. 8-9 kg, a kaja es a viz mennyisegetol fuggoen. Masodik nap jol feltankoltam gyumolccsel, amit aztan hamarosan at is pakoltam a gyomromba, mert annyira nehez volt cipelni. Aznap jo darabig nem voltam ehes. Egy ido utan megtanulod mennyi kajat es vizet vigyel magaddal az egyes szakaszokra – nem sokat.

A testnek megvan a maga bolcsessege, erdemes hallgatni ra. Itt ezt is megtanulja az ember. Semmilyen allapot, akar jo, akar rossz, nem tart orokke!  Sosem lehetsz igazan biztos benne, hogy mikor tor rad a fajdalom, es mikor mulik el… nagyon gyorsan valtoznak a dolgok.  Egyszer elemedben vagy, nem faj semmid, jol haladsz, aztan feljajdulsz es ugy erzed meg kell allnod. Allj is meg, hallgass oda, mit mond a tested, a belso hangod!  Azt figyeltem meg, ha kigyullad a veszjelzom es megallok, leveszem a zsakom, atmozgatom a testem, pihenek ket-harom percet, feltoltodom es ujult erovel tudok tovabbmenni. Nincs ertelme foloslegesen szenvedni. A fajdalom akar teljesen el is mulhat. (kiveve a talp fajdalmat… 🙂  Amugy a labam jol van, az izomlaz elmult, csak a talpparnacskaim nyignak. Bar 3-3 tapasz van minket labamon, de csak megelozeskeppen.

Egyik alkalommal az ut szelen massziroztam a talpam, amikor odajott hozzam egy olasz holgy es zsakomra erositett turaszandaljaimra mutatott. Azt mondta, ha ezekben gyalogolnek, nem fajna ennyire a labam. Mondtam neki, hogy koszi, majd kiprobalom. Vegul tegnap Los Argos elott 5 km-rel tettem egy probat. Es lass csodat! Mennyei erzes volt! Bakancsaimat felerositettem a zsakra, aztan uccu neki, mentem tovabb. Azert a harmincadik kilometer mar szandalban sem volt kellemes. Ma is megtortent a bakancs-szandal valtas akcio. 
Mellesleg nem a gyaloglas nehez, hanem a zsak. Ma kifejezetten lassu tempoban haladtam, ilyen sulyokkal es fajos talppal nem ment gyorsabban. Mellettem neha elszaguldott egy-egy zarandok. Ami a zarandokokat illeti, tobbseguk 50 feletti, keves a fiatal, de mindannyian egy csalad tagjai vagyunk!

Most ennyi, nem tudom mikor irok legkozelebb 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Mi ez?

You are currently reading camino 4.nap at panniművek.

Meta

